Page 45 - ORAN - YAPI SEKT

Basic HTML Version

TR72 YAPI SEKTÖRÜ RAPORU
41
41
Bu başarılı performansın sürdürülebilmesinin önünde bazı riskler bulunmaktadır. Gerek pazarlar arasında talep edilen urun farklılıkları, gerekse
pek çok alt inşaat sektörünün lojistik maliyetlere duyarlılığının yüksek olması sebebiyle talebe ve müşteriye yakın olmak kritik başarı faktörleri
arasında yer almaktadır. Bunlara ek olarak bir başka risk de, şu anda global ölçekte yerel üreticilere sahip olmayan bu pazarlardaki yerel
üreticilerin büyümesi ya da bölgedeki potansiyelden faydalanmak isteyen global üreticilerin bu pazarlarda yerinde üretim fırsatlarını Türkiye’den
önce değerlendirmeleri olasılığıdır. Bütün bu olasılıklara önlem olarak, Türkiye’deki üreticilerin dünyadaki standartları yakından takip etmeleri
ve yurt dışı pazarlarda tercih edilebilecek fiyat ve kalitede ürün geliştirme prensibine sahip çıkmaları elzemdir.
Şekil 15. Türkiye İnşaat Malzemeleri İhracatının Bölgeler Bazında Dağılımı (2001-2009)
%
39
%
31
%
2
%
4
%
16
%
5
%
2
%
2
%
7
%
4
%
7
%
7
%
9
%
15
%
27
%
23
Diğer
Diğer
Komşu Ülkeler
Komşu Ülkeler
Orta Doğu
Serbest Bölgeler
D.Avrupa
Rusya
Serbest Bölgeler
K.Amerika
Rusya
D.Avrupa
K.Amerika
B.Avrupa
B.Avrupa
Orta Doğu
3 Milyar USD
14 Milyar USD
2001
2009
Kaynak: International Trade Center – Trade Statistics for
International Business Development