Page 100 - ORAN - YAPI SEKT

Basic HTML Version

TR72 YAPI SEKTÖRÜ RAPORU
96
96
Sektördeki firmalarla yapılan görüşmeler, anket incelemeleri
ve sektör raporlarından derlenen bilgilere göre, sektörün
en önemli problemlerinin başında firmalarını tanıtma ve
seslerini dış Dünya’ya duyurma sorunu gelmektedir. Ulusal ve
hatta yerel ölçekte kalan firmalar, yüksek maliyetteki ulusal
TV kanallarının reklamlarını finanse edemedikleri için iç
piyasada ancak rağbet bulmaktadırlar.
TR72’de bulunan firmaların birçoğu aile şirketi durumundadır,
İhracata yönelik gerekli adımları ve ulusal ve uluslararası yasa ve
mevzuatı (Kyoto protokolü, dış ticaret mevzuatı ve CE kalite belgesi
gibi) bilmeyen yapı malzemeleri üreticileri; pazara hem üstün
standartlarda ürün çıkartamamakta, çıkartılsa bile ihracatında
sorunlar yaşamaktadırlar.
Bazı inşaat malzemeleri üreticileri, ihtiyaç duydukları
hammaddelerin uluslararası piyasada tekelleşmiş
kuruluşların elinde olduğunu, esas hammadde
sağlayıcısı ile irtibata geçebildikleri takdirde, fiyat
politikalarının da iç piyasada ve ihracatta daha makul
seviyelere düşebileceğini belirtmişlerdir.
Doğaltaş sektöründe üretim yapan firmalarla yapılan görüşmelerde,
kâr marjlarının çok düşük olduğunu, büyük konut firmalarında iş
yapabilmek için minimum karla çalışmak zorunda kaldıkları bilgisi
alınmıştır. Bu tür firmalar, üretimi bırakarak müteahhitlik sektörüne
yönelmektedirler. Özellikle doğaltaş sektöründeki firmaların
inovasyona acil ihtiyaçları vardır.